پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 140
نویسنده : مجید افشاری

تحقیقات نشان داده است که ۹۰ % از کاربران اینترنت وب سایتهای مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند و از این کاربران  از ۳۰ صفحه که در نتیجه جستجو نمایش داده می شود فراتر نمی روند.با در نظر گرفتن این مطلب براحتی می توان فهمید که چرا وب سایت شما با وجود طراحی سایت زیبا باید رتبه بالایی در این صفحات نتایج جستجو داشته باشد.
بدلیل اینکه ۹۰ % از افراد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود استفاده می کنند این صفحات حاصله از جستجو مهم ترین صفحات در اینترنت به شمار می روند.

چگونه در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشیم


را می توان به طور گسترده به ۲ گروه طبقه بندی کرد:لیست بندی یا طبیعی و آگهی که بابتش پول پرداخت کردید که معمولاً در قسمت Pay Per Click یا PPC خریداری شده اند.تقریباً ۸۰ % لیست هایی که در گوگل انجام می شود از طریق لیست عضوی می باشد نه از طریق لیست PPC  و به همین دلیل است که باید وب سایت خود را به طور طبیعی در صفحات جستجو به بالاترین رتبه برسانید  و این مورد حائز اهمیت است.بالابردن رتبه سایت خیلی سخت نیست.فقط بهینه سازی سایت خود را طوری انجام دهید که خیلی سریع و راحت در موتور جستجو قرار گیرد.

بهینه سازی موتور های جستجو یا SEO به فرایندی گفته می شود که سایت شما را طوری مدیریت می کند تا در برنامه موتورهای جستجو براحتی بالا آمده و دیده شود.SEO خیلی بیشتر حائز اهمیت است موتورهای جستجو سیستم های تحلیلی متنی می باشند بنابراین اگر صفحه وب شما حاوی عکس های زیاد باشد و متن های کمتری داشته باشد سایتتان خیلی رتبه بالایی نخواهد داشت.باید در صفحات مختلف عبارات/کلمات کلیدی خود را بنویسید.بنابراین اگر واژه “طرح تجاری” مورد نظرتان است باید یک صفحه با نام “طرح تجاری” داشته باشید و در آن صفحه متن های مرتبط با “طرح تجاری” را نیز یادداشت کنید.

برای من این موضوع خیلی معمولی بود اما از آن به بعد در زمینه SEO سالهاست فعالیت کردم اگرچه این تفکر که چرا افراد هنوز هم صفحات اصلی خود را خانه می نامند یا نام تجاری خود را روی قسمت عنوان تمامی صفحات سایت خود می نویسد مرا متعجب می کند کمرنگ نشده است.ممکن است صاحبان وب سایتها بدنبال کسب و کار خود هستند و وقتی در صفحات اول گوگل به آن بر می خورند برایشان رضایت بخش است.این موضوع فقط برای مشتریانی که نام کمپانی شما را می دانند خوب است که برای برند های معروفی مثل Agros یا Amazon هم بد نیست اما اگر سعی بر این دارید تا مشتریان خود را از طریق اینترنت پیدا کنید باید متن های سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

از جوانب دیگر بالا بردن رتبه سایت اعتماد و اعتبار است.هیچ فرقی با کسب و کارهای دیگر که به دنبال شهرت خوب و اعتماد هستند ندارد.دنیای مجازی را برای چند لحظه فراموش کنید ، در دنیای واقعی تجارتها از قبل بنا شده اند  نفوذ بیشتری نسبت به کسب و کارهای جدیدی  که راه اندازی شده است دارند مثل رستوران مورد علاقه خودتان، اگر رستوران جدیدی در انتهای خیابان محل سکونتتان افتتاح شده باشد شاید این شانس را نداشته باشید تا در آنجا غذا بخورید و یا به رستوران مورد علاقه تان می روید حالا اگر شنیده باشید که شهرت خوبی کسب کرده و غذاهای خوبی هم سرو میکند شاید تصمیم بگیرید تا آنجا را هم امتحان کنید.چنین مطلبی در مورد وب سایت هم صدق می کند به جز اعتمادی که از طریق الگوریتم بدست می آید.هر چه از سایت های (برتر) و قابل اعتماد لینک دریافت کنید گوگل بیشتر به شما اعتماد می کند واقعاً این موضوع اهمیت دارد زیرا وب سایت خوب به سایتهای غیر مرتبط یا بی ارزش لینک نمی شود.

یکی دیگر از جنبه های مرتبط با اعتماد کارهایی است که شرایط و ضوابط موتورهای جستجو انجام می شود.یعنی ایجاد لینک ها به طور طبیعی و استفاده از کلمات کلیدی بیش از اندازه می باشد.اضافه کردن ۵۰۰ صفحه در یک روز پیشرفت خوبی به شمار نمی رود.موتور های جستجو از وب سایتها انتظار دارند تا به آرامی گسترش پیدا کنند و چراغ اخطار آن ها به این معنی است که احتمالاً وب سایت شما را بد شناسایی کرده و شاید آن را جریمه کند.

بنابراین تنها راه بالا بردن رتبه خود انجام هر کاری است که موتورهای جستجو آن را می پذیرند یعنی وب سایت هایی را راه اندازی کنید که بتوان براحتی آن ها را هدایت کرد( بنابراین کاربران و افرادی که جستجو می کنند بتوانند به راحتی هر صفحه را پیدا کنند) محتوی جالب و مرتبط بسیار زیادی داشته باشد و لینک های قابل اعتماد هم در آن وجود داشته باشد طراحی وب سایت خود را با دیدگاه خود در اینتریت به بهترین شکل ارائه دهید و نباید دچار اشتباه شوید.




بازدید : 133
نویسنده : مجید افشاری

در این مقاله می خواهیم شما را با نکاتی برای پیشگیری از ایجاد اشتباه در بهینه سازی سایت آشنا کنیم .
همانطور که قبلا در مقاله ی خطر سئوی زیاد برای سایت گفته شد رعایت نکردن یکسری موارد باعث پایین آمدن رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود در این مقاله سعی شده تا شما را با چند توصیه ساده از اشتباهات معمول آشنا کنیم.

پیشگیری از ایجاد اشتباه در بهینه سازی سایت



    استفاده از فایل های robots txt


با توجه به اینکه از فایل های robots txt برای بدست آوردن کنترل کامل بر روی داده هایی که توسط موتورهای جستجو لیست می شوند بنابراین اجرای این فایل از قرار گرفتن وب سایتهای ناخواسته در لیست رتبه بندی جلوگیری می کند . توجه داشته باشید که فایل robots txt همیشه در صفحه اصلی وب سایت قرار دارد و به راحتی در دسترس موتور جستجو می باشد .

    عدم استفاده بیش از حد از جاوا اسکریپت


از آنجاییکه ربات ها ی جستجو قادر به درک کدهای جاوا اسکریپتی نیستند هنگامیکه در متن وب سایت شما چند خط از کد جاوا اسکریپت را شامل باشد رباتها کل متن را مسدود خواهند کرد بنابراین سعی کنید استفاده از جاوا را به حداقل برسانید و در شرایطی که ناچار به استفاده از جاوا شدید می توانید از یک فایل خارجی برای جاوا استفاده کنید .

    استفاده از کلمات کلیدی طولانی


با توجه به اینکه وب سایت های بیشماری با رقابت بالا در فضای مجازی هستند انتخاب کلمات کلیدی کوتاه نیاز به زمان بیشتری دارد تا برای رقابت بین بیست رتبه اول کلمات کلیدی قرار گیرد بنابراین سعی کنید در کلمات کلیدی از کلمات کلیدی طولانی تر هم استفاده کنید همچنین در انتخاب کلمات کلیدی طولانی تر می توانید از نام محصولی خاص،نام تجاری و یا نام شهر نیز استفاده نمایید .

    عدم استفاده از فلش در طراحی سایت های بهینه


استفاده از فلش در طراحی سایت برای موتورهای جستجو خوشایند نمی باشد و این ربات ها سایت های حاوی فلش را دوست ندارند زیرا قادر به خواندن متون فلش نیستند بنابراین استفاده از فلش در طراحی سایت باعث کاهش رتبه بندی وب سایت شما می شود . اگر وب سایت شما فلش محور است می توانید از نسخه ی متنی html استفاده کنید .

    استفاده و حفظ ساختار یکنواخت آدرس URL


برای استفاده و حفظ ساختار یکنواخت آدرس URL در سایت های داینامیک باید به تغییر ساختار آدرس خود بپردازید ، حفظ ساختار در رتبه بندی صفحات  به موتورهای جستجو کمک می کند . وب نوشته های سیستم عامل مانند wordpress گزینه هایی برای permalink ارائه میدهد . برای داشتن و سفارش یک وب سایت داینامیک میتوانید آدرس خود را در htaccess فایل دوباره نویسی انجام نمایید .

    عدم پیوند با لینک هایی با کیفیت پایین


با توجه به اینکه ایجاد لینک در بهینه سازی سایت بسیار تاثیرگزار است برای لینک دادن باید به وب سایت های معتبر و با کیفیت بالا لینک شود در غیر این صورت اعتبار سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد و در بعضی موارد منجر به مسدود شدن سایت در موتورهای جستجو می شود .

    ایجاد رقابت هوشمند


قبل از شروع بهینه سازی سایت از سایت های رقابتی که در لینک های اولیه موتورهای جستجو هستند بازدید کنید و ببینید که چند وب سایت با یک کلمه کلیدی مشابه با هم رقابت می کنند ؟ چند سال سابقه ی کاری دارند ؟ چه تعداد بک لینک پشت وب سایت های صفحه اول رتبه بندی وجود دارد ؟ کدام رسانه اجتماعی توسط سایت های رقیب استفاده می شود ؟

    امکان استفاده از آنالیز گوگل


شرکت گوگل در سال 2010 طرح افزایش ترافیک وب ، conversion rate و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها را اجرا کرد و انقلابی در ارائه ابزارهای رایگان به وجود آورد بنابراین شما می توانید اطلاعات مربوط به آمار و نحوه بازدید از سایت را به صورت XML ,CSV ذخیره نمایید همچنین گوگل قابلیتی را برای افرادی که از سرویس AdWord استفاده نمی کنند فراهم آورده تا بتوانند بصورت رایگان با افزودن یک کد جاوا در سایت خود، در سیستم گوگل آنالیز عضو شوند .

    ایجاد مطالب جدید


همانطور که در سایر مقالات گفته شد استفاده از مطالب تکراری بسیار در رنکینگ سایت اثر منفی می گذارد و موتورهای جستجو اینگونه سایت ها را مجازات می کند . وارد کردن مطالب جدید به جذب مخاطب و افزایش اعتبار در موتورهای جستجو می شود .

    استفاده هدفمند از کلمات کلیدی


اگر در انتخاب کلمات کلیدی از کلمات نادرست استفاده کنید رنکینگ سایت خود را کاهش دادید همچنین انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند باعث افزایش و یا کاهش ترافیک در موتورهای جستجوی بهینه سازی باشد. بهترین کمک برای دریافت پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب، به طور مثال ابزار جستجو براساس کلمات کلیدی گوگل میتواند کمک به سزایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما باشد .

با استفاده از موارد بالا در اصول سئو می توانید در روند افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری بپردازید .




تکنیک های آسان و بدون هزینه سئو
نوشته شده در دو شنبه 11 آذر 1392
بازدید : 123
نویسنده : مجید افشاری

در این قسمت می خواهیم تا شما را تکنیک های آسان و بدون هزینه سئو آشنا کنیم . همانطور که در مقاله های قبل گفته شد رعایت اصول سئو و انجام آن فرایندی زمان بر می باشد و بیشتر افرادی که بودجه ی کافی ندارند نگران بازاریابی آنلاین خود هستند ، درحالی که فرایند سئو نیازی به هزینه ی بالایی ندارد و این فرایند بیشتر نیازمند تجربه می باشد.

تکنیک های آسان و بدون هزینه سئو


با استفاده از تکنیک های آسان و بدون هزینه سئو می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب نمایید . در زیر به این موارد اشاره می کنیم :

ایجاد متن ها و مقالات جدید
با توجه به گسترش روز افزون تعداد سایت ها و همچنین افزایش رقیب در بستر وب تولید محتوای با ازش و منحصر به فرد یک ضرورت به شمار می رود تا سایت شما نسبت به بقیه وب سایت ها متمایز باشد .

افزایش ارتباط با سایر وبلاگ ها و وب سایت ها
پس از ایجاد متن ها و مقالات جدید و خلاق می توانید متون خود را با سایر وبلاگ ها و وب سات ها مبادله کنید یکی از بهترین کارها در ایجاد ارتباط با سایر وب سایت ها استفاده از پست مهمان می باشد زیرا از مزایای پست مهمان به دست آوردن لینک های هم مرز می باشد به عبارتی یعنی لینک هایی که به سایت شما وارد می شود . برای رسیدن به این سطح، ابتدا باید با سایت ها و وبلاگ هایی که به نوعی با شما همکار هستند ارتباط برقرار نمایید؛ با حال و هوای محتواهایی که تولید می کنند آشنا شوید و سپس خودتان با پست مهمان به آنها سرویس دهی کنید . در این بین ممکن است از مشاهده فعالیت ها و محتواهای تولید شده از سوی دیگران، ایده های بکری به ذهن تان برسد که بعضاً ممکن است بسیار ارزشمند و کاربردی باشد .

ارتباط با همکاران
شما می توانید در شبکه ها اجتماعی (مانند:فیس بوک،توییتر،گوگل پلاس،لینکدین و..) پبت نام کرده و با سایر شرکت ها و افرادی که در زمینه ی کاری شما فعالیت می کنند همکاری کنید و آن ها را دنبال کنید . برای پیدا کردن افراد مرتبط ، می توانید از ابزارهایی همچون FollowerWonk یا WeFollow.com استفاده کنید .

اشتراگ گزاری محتوای مناسب
پس از طراحی سایت شما می توانید در سایر سایت های همکاران و همچنین انجمن های گفتگو چرخی بزنید و محتواهای مناسب و مربوط به حرفه ی خود را انتخاب کنید  و در فواصل مناسب در شبکه های اجتماعی بازنشر نمایید . انجام این کار دو مزیت دارد اول اینکه شما در صنعت خودتان به تدریج شناخته می شوید و دوم اینکه با جستجو در منابع اطلاعاتی مربوط به کسب و کار خود، ایده ها و الهامات جدیدی برای خلق محتواهای سودمند به ذهن تان خطور می کند و شما می توانید با تهیه و انتشار آنها در سایت خود، هم رتبه وب سایت تان را ارتقاء دهید و هم از این محتواها در «بازاریابی محتوا» بهره ببرید .

تعامل داشته باشید
ایجاد ارتباط با سایر وب سایت ها و گذاشتن کامنت در سایت ها نیز می تواند در سئو موثر باشد زیرا به تازگی فرایند سئو به بازاریابی محتوا و ایجاد تعامل و برقراری ارتباط نظر دارد.تعامل باعث می شود سایت شما نزد موتورهای جستجو و کاربران شناخته شود .

آنالیز کلمات کلیدی
انتخاب کلمات کلیدی مناسب همیشه و در هر وب سایتی بسیار موثر است و همچنان اهمیت و تاثیرگذاری خود را در سئو حفظ کرده استبر خلاف گذشته ، آنالیز کلمات کلیدی باید بر به دست آوردن فقط چند کلیدواژه قوی ( که بر سر آنها رقابت شدیدی صورت نمی گیرد ) متمرکز شود .

در شبکه های اجتماعی مطلب بنویسید
ورود مطالب جدید،برطرف کردن عیب ها و راهنمایی های سودمند بسیار ارزشمند می باشد .Hubpages و Squidoo دو مکان آنلاین ارزشمند برای بازاریابی محتوا و به دست آوردن لینک های هم مرز (Inbound Links) محسوب می شود از آنجاییکه این صفحات معمولا رتبه و رنک بالاتری در گوگل بدست می اورند ورود مطلب در شبکه های اجتماعی می تواند موثر باشد .

اجتماعی شوید
تعدادی از شبکه های اجتماعی را یادداشت کنید و به اشتراک گذاری لینک ها ، پست ها و مقالات مفید بپردازید انجام این کار نیاز به زمان دارد .می توانید از بزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی از قبیل HootSuite و Sendibleh استفاده کنید که فرایند رصد و به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را تسهیل می نمایند .

تکرار موارد بالا
از آنجاییکه سئو فرایندی زمان بر است انجام تکنیک های بالا نیاز به زمان و حوصله دارد شما می توانید برای پیاده سازی تکنیک های بالا از کارشناسان سئو استفاده کنید . تمام موارد بالا را می توان در سه مرحله نام برد:بهینه سازی ، تکرار و بهینه سازی سایت .
بنابراین پس از رعایت تکنیک های بالا در سایت خود می توانید سئو سایت خود را بالا ببرید و از رقبای خود پیشی بگیرید.




خطر سئوی زیاد برای سایت
نوشته شده در چهار شنبه 8 آذر 1392
بازدید : 155
نویسنده : مجید افشاری

در این مقاله می خواهیم شما را با خطر سئوی زیاد برای سایت آشنا کنیم . پس از انتشار الگوریتم seo over optimization یکسری محدودیت هایی در زمینه ی سئو بوجود آمد به طوریکه اگر بیش از حد از تکنیک های سئو استفاده شود گوگل از امتیاز سایت شما کم خواهد کرد .

خطر سئوی زیاد برای سایت


این الگوریتم قوانیم و راه کارهای جدیدی را برای سئو کاران به همراه داشته است . در اینجا راه کارهایی به شما نشان خواهیم داد تا با استفاده از آن ها سئوی شما باعث کاهش امتیاز شما نشود .

کاهش لینک ورودی و افزایش کیفیت لینک ها از مهمترین نکات در الگوریتم جدید می باشد همچنین بهتر است ورودی سایت شما از وبلاگ ها و وب سایت هایی که با موضوع شما مرتبط هستند استفاده شود . برای این کار به غیر از لینک دادن به صفحه اصلی سایت به صفحات داخلی نیز لینک بسازید تا بک لینک سایت شما حالت طبیعی داشته باشد . استفاده از کلمات کلیدی به تعداد مناسب نیز از عواملی است که در رنکینگ سایت موثر می باشد ، در انتخاب کلمات کلیدی می توانید از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید ، اگر استفاده از کلمات کلیدی در جای مناسب و با تعداد مناسب به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما محتوای طبیعی دارد و اینکار خود باعث افزایش امتیاز و سئو می شود .

سعی کنید برای انتخاب کلمات کلیدی از کلماتی استفاده کنید که خیلی کوتاه نباشد زیرا استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی کوتاه باعث می شود تا موتورهای جستجو این امر را به عنوان Over Optimization تشخیص دهند و سایت شما را جریمه خواهد کرد بنابراین توجه داشته باشید که در کلمات کلیدی از کلمات کلیدی طولانی تر هم استفاده کنید تا محتوای سایت طبیعی تر جلوه کند .

در بسیاری از سایت هایی که دارای فروشگاه اینترنتی هستند به علت فروش محصولات مرتبط با هم گوگل محتوای سایت شما را تکراری حساب خواهد کرد بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل سعی کنید از مطالب تکراری ناخواسته و غیرعمدی سایت خود را کاهش دهید تا گوگل این کار شما را یک امتیاز مثبت حساب کند .

همچنین شما می توانید با انتخاب عنوان مناسب برای لینک داخلی سایت خود از خطرات سئو در امان بمانید برای مثال هنگامی که می خواهید کاربر را به قسمت دانلود ها راهنمایی کنید از عباراتی مانند دانلود فایل ها از سایت،آموزش دانلود از سایت استفاده کنید . با رعایت موارد بالا می توانید از خطر سئوی زیاد برای سایت در امان بمانید و در بین شرکت های طراحی سایت بتوانید در زمره ی شرکت های برتر قرار گیرید .




رتبه الکسا (Alexa Rank) چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 7 آذر 1392
بازدید : 136
نویسنده : مجید افشاری

سایت الکسا در زمینه ی معرفی و رتبه بندی وب سایت های اینترنتی فعالیت می کند که در زمینه ی خود یکی از معتبرترین منابع اینترنتی می باشد . الکسا بر اساس بازدید کاربرانی که نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند ، به وب سایتها رتبه می دهد و امکان بررسی آمار و تعدا بازدید کاربرانی که این نوار ابزار را نصب نکرده باشند ، ندارد . الکسا این امکان را برای شما فراهم می کند که خودتان را با رقیبانتان مقایسه کنید همچنین یک ابزار خوب برای بهینه سازی سایت است.

الکسا



الکسا رتبه ی هر سایت را بر اساس بازدید روزانه ی سایت و همچنین طراحی سایت استاندارد و مطابق با استانداردهای سئو محاسبه می کند.همچنین رتبه هر سایت در الکسا بسیار حائز اهمیت است زیرا رتبه الکسا به همراه رتبه ی گوگل معیاری مناسب برای سنجش اعتبار و میزان بازدید از سایت شما می باشد زیرا این رتبه از طرف صاحبان وب سایت ها بسیار ورد توجه می باشد پس باید تلاش شود تا با بهبود رتبه در تقابل با رقبای خود در بازار تجارت الکترونیک جایگاه مناسبی تصاحب نمایند .




روش های ارتقا رنکینگ سایت
نوشته شده در چهار شنبه 6 آذر 1392
بازدید : 171
نویسنده : مجید افشاری

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با روش های ارتقا رنکینگ سایت آشنا کنیم . بهترین روش برای ارتقا رنکینگ سایت وارد کردن مطالب پرمحتوا می باشد . با استفاده از مطالب با ارزش بازدید وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و به دلیل این افزایش بازدید ، موتورهای جستجو سایت شما را مفید خواهد شناخت .

ارتقا رنکینگ سایت



اضافه کردن مطالب جدید و بروزرسانی سایت نیز برای موتورهای جستجو قابل توجه می باشند بنابراین برای افزایش رنکینگ سایت خود نباید این نکته را فراموش کنید .
شما باید بتوانید در عرصه ی وب به شناسایی رقبای خود بپردازید شناسایی رقبا به شما می فهماند که آنها از چه تکنیک هایی برای ارتقا رنکینگ استفاده می کنند و شما نیز از روش های موفقیت آمیز آنها در زمینه ی سئو می توانید بکار گیرید . یکی از راه هایی که در بهینه سازی سایت موثر است داشتن ارتباط با کاربران در سایت های اجتماعی می باشد برای این کار موتورهای جستجو نگاه مناسب و مطلوبی به وب سایت هایی دارند که به منابع معتبری لینک می شوند .

استفاده از کدهای HTML می تواند در برجسته کردن کلمات کلیدی کمک کند البته این کار باید توسط افراد سئوکار صورت گیرد . برای افزایش کارایی سایت خود  باید افراد زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند برای این کار از Bounce rate استفاده کنید تا به درصد ورود و خروج افراد مشخص شود . همانگونه که در سایر مقالات سئو گفته شد شما می توانید با پشتیبانی رایگان به جذب مشتری کمک کنید این کار علاوه بر اثبات توانایی شما در خدماتی که ارائه می دهید می تواند به جذب بیشتر کاربران و اضافه کردن کاربران ثابت کمک کند و رتبه سایت شما را ارتقا دهد.

لازم به ذکر است هنگامی که پیوند لینک به صفحهء اصلی وب شما از دیگر بخش های وب سایت شما برقرار می شود، باید اطمینان حاصل فرمایید که پیوند شما به نام دامنه لینک شود .به جای گیج کردن موتورهای جستجو با داشتن دو یا چند صفحهء اصلی جداگانه مانند /index.html/ ،به موتورهای جستجو در تشخیص نام دامنه تان به عنوان Anchor text کمک کنید تا صفحهء اصلی وب سایت شما در بالاترین رتبه صفحهء نتایج موتور جستجو قرار گیرد. این اتفاق در سیستم مدیریت محتوای استانداردی مثل وردپرس هرگز اتفاق نخواهد افتاد . با رعایت موارد بالا می توانید با طراحی وب سایت مفید و استاندارد یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت شناخته شوید .




روش آشنا کردن مشتری با سئو
نوشته شده در چهار شنبه 6 آذر 1392
بازدید : 131
نویسنده : مجید افشاری

در این مقاله می خواهیم به شما روش آشنا کردن مشتری با سئو را برای شما توضیح دهیم . از آنجایی که طراحی سایت بسیار به رقبا ی شما مربوط است باید به این نکته توجه داشت که سایت شما باید بین رقبایتان شناخته شود و یک سایت ناشناخته نماند .
بنابراین باید سایت شما توسط موتورهای جستجوگر گوگل شناخته شود برای این کار باید با سئو آشنایی پیدا کرد . از آنجاییه بسیاری از افراد با بهینه سازی سایت ( سئو ) آشنایی ندارند شرکت طراحی سایت وظیفه دارد تا به این گونه مشتریان را از مسئله ی سئو آگاه کند .

آشنایی مشتری با سئو

شما می توانید با تعریف اینکه موتورهای جستجو از فرمول پیچیده ای به نام الگوریتم سئو استفاده می کنند آن هارا متقاعد کنید به این صورت که  گوگل با توجه به الگوریتم سئو سایت ها را رتبه بندی می کند که این رتبه بندی بر اساس بهترین موضوع مربوطه به جستجوی شما می باشد اگر در راستای سئو بخواهید از راه های کوتاه تر و به عبارتی با کلک زدن جلو روید گوگل شناسایی می کند و رتبه ی سایت شما نزول پیدا خواهد کرد .

گوگل و سایر سایتهای دیگر برای جستجوی مطالب درخواستی صفحات و محتوایی را که از قبل ذخیره کرده اند یا اصطلاحا index  کرده اند را جستجو می کنند .سعی کنید با قرار دادن لینک هایی در سایر وب سایت های پر بازدید به موتورهای جستجو خود را معرفی کنید و این انگیزه را ایجاد کنید تا  به سایت شما سر بزنند .

برای اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید باید محتوای صفحات  را به درستی وارد کنید برای اینکار کافی ست برای هرصفحه از سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتر با سایت شما روبرو می شوند .

در واقع کار اصلی سئو این است که سایت شما را در گوگل معرفی می کند و نتیجه ی این کار می تواند باعث جذب مشتریان بیشتری می شود منتها عملی شدن این هدف نیازمند تجربه می باشد . به عنوان یک شرکت طراحی وب سایت به شما توصیه می کنیم چیزی بیشتر از سوال مشتری جواب ندهید زیرا در این صورت ذهن مشتری درگیر شده و منصرف خواهد شد!



نحوه ثبت سایت در موتورهای جستجو
نوشته شده در سه شنبه 8 آذر 1392
بازدید : 139
نویسنده : مجید افشاری

شما می توانید برای معرفی مستقیم یک سایت به موتورهای جستجو ، سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید.از آنجاییکه سایت هایی مانند گوگل و یاهو از روبات ها  و خزنده های اختصاصی برای شناسایی سایت ها در بستر وب استفاده می کنند اجرای اقدامات ثبت سایت در موتور جستجو و SES از طرف مدیران سایت کمتر موردتوجه قرار می گیرد.

ثبت سایت

مدیران موفق ترجیح می دهند به جای صرف زمان برای شناسایی سایتشان توسط موتورهای جستجو خود اقدام به ثبت سایت در این موتورهای جستجو می کنند که البته با این کار می خواهند سایتی به روز در نتایج موتورهای جستجو داشته باشند.معرفی سایت به دو روش صورت می گیرد که عبارتند از:

√ معرفی سایت به صورت صفحه به صفحه
√ استفاده از تکنیک مپ سایت که به صورت یکپارچه در موتور جستجو ثبت می شود.
توجه داشته باشید که اگر طراحی سایت به صورت حرفه ای و استاندارد صورت گیرد ثبت صفحه ی اول کافی می باشد و توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود.به همین دلیل است که اکثر افراد خواستار این هستند که در لینک های بالاتری قرار گیرند و به عبارتی رقابت دارند زیرا اکثر افراد برای بدست آوردن کالا و خدمات مورد نظرشان ابتدا با جستجو در موتورهای جستجو شروع میکنند.

برای بدست آوردن رتبه های مناسب در نتایج موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت اقداماتی باید انجام شود که به این مجموعه اقدامات در اصطلاح بهینه سازی موتورهای جستجو ( SEO ) گفته میشود.
اجرای ثبت در موتورهای جستجو ( SES ) در کنار دیگر اقدامات بهینه سازی همچون بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) در تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی که افزایش بازدید سایت امری حیاتی می باشد، بسیار ضروری است.




اهمیت کلمات کلیدی در سئو
نوشته شده در سه شنبه 7 آذر 1392
بازدید : 160
نویسنده : مجید افشاری

شاید ساده ترین چیزی که موتورهای جستجو به دنبال آن می گردند این باشد که چند واژه در qurey (پرسش) جستجو در صفحه پیدا شود.اگر همه چیزهای دیگر برابر باشند، صفحه هایی که واژه بیشتری در پرسشی دارنددر رده ی بالاتری قرار می گیرند ( بعضی از  موتور های جستجو تمام واژه های مهم را بکار می برند ) با این وجود این رده بندی به رخداد به بیش از واژه صرف بستگی دارد.

این وابستگی بیش از واژه های یک پرسش خاص در روی صفحۀ شماست فراوانی کلمه کلیدی که به آن وزن کلمه هم می گویند ، از جمله نکات  مهم است.در گذشته های روش جستجو ، هرچه تکرار رخداد واژه بیشتر می بود ،بهتر می نمود. صفحه ای با یک فرکانس واژه ای برابر 10 برای کلمه " سایت " برای جستجو گری که به دنبال آن می گشت ، بهتر از فرکانس واژه 2 بود.اما ظهور جستجوی وب افراد را به سمت جستجوی سریع  در رده بندی جستجو سوق داد و آنها شروع به جدا کردن صفحات صهحات با کلمات کلمات نمودند .(اگر 10 رخداد خوب بود چرا 50 خوب نباشد؟) لذا موتور های جستجو روی فراوانی کلمات کلیدی سخت گیری بیشتری نمودند.

اینک آنها به دنبال فراوانی کلمه ای خاص می گردند و فعلا تصمیم بر این است که صفحات با  7 در صد از کلمات منطبق بر پرسش ، تطبیق خوبی به دست می دهد.( یعنی فراوانی چگالی 7 در صد ) لذا اغلب پرسشهای جستجو ، بیش از یک کلمه دارند . بنابراین موتورهای جستجو حتی به فرکانس ها با عمق بیشتر نگاه می کنند . الگوریتم ها با رده بندی غالبا بر اساس فراوانی بالاتر یک کلمه در مقابل دیگری در مورد رده بندی تصمیم گیری می کنند . به این دلیل است که یک پرسش برای  " طراحی وب سایت " ممکن است صفحاتی را با فراوانی سنگین تر (بیشتر) روی " طراحی سایت " و " وب سایت " داشته باشد تا " وب " . موتورهای جستجو می توانند این تصمیمات را بر اساس فرکانس رخداد یک واژه ( کلمه ) در سرتاسر وب اتخاذ نماید.

                                                کلمات-کلیدی-سئو

در جوار دانستن اینکه صفحه حاوی کلمات در پرسش جستجو ست ،این که بدانیم آیا ان ها در کجای صفحه واقع اند، اهمیت چندانی ندارد؟ بهتر است که پاسخ مثبت را باور کنید. اگر همه چیزها برابر باشند، صفحاتی که واژه پرسش در مکان های مهم تری ،قرار گیرند، مانند عنوان صفحه، در رده بالاتری از صفحاتی قرار می گیرند که کلمه کلیدی در آن ها در پایین صفحه واقع است.به صفحاتی که در آن ها کلمات پرسش در عناوین و پاراگراف های اولیه قرار می گیرند  دارای اهمیت کلمه کلیدی بالاتری هستند، چون کلمات کلیدی در مکان های مهم تری واقع اند.

چرا موتورهای جستجو براهمیت کلمه کلیدی تاکیددارند؟دلیل این است که موتور های جستجو در واقع ماشین های تطبیق الگویند.آن ها اقدام به تشخیص انواع الگو های مربوط به صفحاتی می کنند که قویا با پرسش ها انطباق دارندیعنی صفحاتی با الگوهایی از کلمات کلیدی منطبق در مکان های با اهمیت تطبیق های قوی تری از صفحات دیگر دارند.اینک باید دید که چگونه یک موتور جستجو اهمیت واژه هایی را که در بخش های مختلف صفحه پیدا می کند، ارزیابی می نماید.

عنوان

 این مهم ترین بخش از صفحه وب برای موتور جستجوست. عنوان،چیزی است که در صفحه نتایج حاصل از جستجو نشان داده میشود، و نیز در عنوان پنجره برای مرورگر نمایش داده می شود . در مورد عنوان (تیتر) می توانید چنین تصور کنید که عنوان صفحه وب همانند عنوان یک قطعه مقاله در یک صفحه روزنامه است،که مشخص می کند کل مقاله در مورد چیست.

سر صفحه و متن تاکید شده

بسیاری از موتورها ی جستجو به واژه های یافته شده عنوان درشتی رابه منظور دادن اهمیت بیشتر (وزین تر)، تخصیص می دهند،آن را به صورت ایتالیک یا متن رنگی در می آورند، و فرض می شود که آن ها رخدادهای مهم تری از واژه می باشند. سر صفحه درشت یک بخش در داخل مقاله روزنامه بوده و متن جاری را قطع کرده و نشان می دهد که پاراگراف های زیر در باره چه هستند.

متن بدنه 

متن بدنه شامل تمام کلماتی است که در صفحه ظاهر می شوند، ولی متن بدنه ای که نزدیک تر به بالای صفحه باشد داری اهمیت بیشتری از کلماتی است که در میانه یا پایین صفحه قرار دارند. تصاویر هم در صفحه متون متفاوتی دارند و موتور جستجو" می آموزد" که هر یک درباره چیست.

توصیف 

صفحات وب عموما دارای خلاصه ای از موضوع اند که برخی موتورهای جستجو هنوز هم آن را در زیر عنوان می آورند. با این وجود اغلب موتورهای جستجو نه توصیفی می آورند ونه وزنی بیشتر از متن بدنه ذکر می کنند.

یک موتور جستجوی ارگانیک از شاخص جستجوی خود برای محل یابی صفحات منطبق استفاده می کند.در اصل تحلیل گزارش گیری معین می کند که کدام کلمات جستجو شوند و نه اینکه فقط کلماتی که به فرم گزارش گیری تایپ شده اند جستجو شوند.

موتور در جستجوی هر کلمه در گزارش گیری شروع به کار میکند تا ببیند کدام صفحه  حاوی کلمه است.شاخص جستجو را میتوان به عنوان لیستی از الفبا از هر کلمه موجود در هر صفحه وب تصور کرد. در واقع شاخص حاوی لیستی از هر صفحه وبی است که حاوی هر کلمه است.بنابر این وقتی که در جستجوی کلمه ی " طراحی سایت " هستید ،شما لیستی از هر صفحه ای که حاوی ان باشد را خواهید آورد.این ساده ترین حالت است این موضوع هنگامی پیچیده تر خواهد شد که گزارشگیری های پیچیده تر را وارد کنید .ا

اگر جستجو گر به دنبال طراحی سایت  است،موتور هر صفحه ای را که هر کلمه را داراست جستجو خواهد کرد،و لذا لیستی از صفحات حاوی کلمه طراحی سایت و لیستی از صفحات حاوی" شرکت طراحی " بدست خواهد داد. اغلب موتورهای جستجو ،که با این تصمیم روبرو می شوند، تصمیم میگیرند فقط آن هایی را نشان دهند که هر دو کلمه را دارا باشند انتخاب می کنند.

بعضی از موتور ها قوانین پیچیده تری برای نمایش گزارش گیری های چند کلمه ای دارند. یک گزارشگیری مانند" شرکت طراحی وب سایت " را در نظر بگیرید.چون کلمه" طراحی سایت " خیلی بیشتر از دیگر کلمات ،رایج است، بعضی از موتورهای جستجو ممکن است چند صفحه که حاوی کلمات" طراحی "و" سایت " است را نشان دهند حتی اگر کلمه" وب " در آن نباشد .

موتور های جستجو چگونه کار می کنند؟

شما چند کلمه ای در گوگل تایپ میکنید,و آنگاه صفحه ای پر از نتایج بسیار مرتبط را ظرف یک ثانیه بدست می آورید.اما این چگونه رخ می دهد؟ یک موتور جستجو چطور صفحات صحیح را می یابد؟ دیدید که موتور های جستجو هم نتایج ارگانیک و هم نتایج پرداختی را باز میگرداند،و ما در باز گو میکنیم که چرا بازار یابی با موتورهای جستجو مهم و مشکل است.

در این گروه از مقالات ما دقیقا چگونگی کار موتور جستجو را بررسی میکنیم و نشان میدهیم که در زمان ورود کلمات توسط جستجو گر برای جستجو چه اتفاق می افتد و قبل از آمادگی موتور جستجو برای جستجو چه رخ میدهد. ما بخش عمده کار خود را روی جستجوی پیچیده تر  ارگانیک صرف می نماییم،ولی چگونگی نتایج پرداختی را هم توضیح می دهیم.گر چه به نظر میرسد که که گوگل در لحظه ی نمایش نتایج جستجو ی هر صفحه از وب را پیش نمایش می کند.ولی آنقدر سحر آمیز نیست.

گوگل

در مجموع به هنگام جستجوی کلمات مقدار قابل توجهی آماده سازی به این لحظه ی سحر آمیز منتهی میشود خبرگان جستجو آن را شاخص آماده سازی میخوانند.شاخص گیری فرایندیست که شاخص جستجو را خلق میکندو پایگاه داده ای خاص که لیستی از کلمات در همه صفحات در وب نگه میدارد.

بعد در این دسته از مقالات توضیح خواهیم داد که چگونه فرایند شاخص گذاری (فهرست بندی)ارگانیک کار میکند.فعلا بدانید که مقدار زیادی اعمال سحر آمیز در موتور های جستجوی ارگانیک صورت می گیردو این خیلی زود تر از آن اتفاق می افتدکه کسی چیزی را برای جستجو وارد کند.

حتی اگر بدون اینکه بدانیدشاخص جستجو چگونه کار می کند،می توانید بیاموزید که موتور جستجوی ارگانیک آن شاخص را وقتی که کلمات وارد می شود چگونه به کار میبرد در لحظه ای که کلمات در گوگل تایپ میشوند.

تطبیق پرسش جستجو

استعلام یا پرسش،نام تکنیکی چیزیست که جستجو گران در موتور جستجو تایپ میکنن تا نتایج جستجو بدست آید.وقتی که کسی عبارت طراحی سایت را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر وارد می کند ، آنگاه می گوییم پرسش جستجو صورت گرفته است.خبرگان معمولا هر کلمه در پرسش جستجو را یک واژه توصیف می نماید.(در این مثال "طراحی"و "سایت"واژه ها یا پرسش جستجویند)موتور جستجو وارد چندین گام اساسی می شود تا صفحات وب را منطبق بیابد،و این کار را تحلیل پرسش انجام می دهد.

تحلیل پرسش

به محض اینکه جستجو گر پرسش یا واژه ی مورد نظرش را تایپ میکندو کلید enter را بفشارد،موتور جستجو تحلیل را آغاز می کند.یعنی هر کلمه در پرسش را بررسی کرده و تصمیم می گیرد که بهترین صفحه وب را در فهرست منطبق بیابد.موتور های جستجو تنها به یک طریق تحلیل استعلام را انجام نمی دهند،بلکه بسیاری از موتور های جستجو در بعضی از اصول تکنیک های جستجو اشتراک دارند.




افزایش سرعت وب سایت
نوشته شده در سه شنبه 6 آذر 1392
بازدید : 161
نویسنده : مجید افشاری

10 راه برای افزایش سرعت وب سایت

1. صفحه طولانی را به چند صفحه کوتاه تبدیل کنید.فایل عکس ها بزرگند و زمان زیادی طول می کشد تا بارگذاری شوند. حال فرض کنید سایت فروشگاهی باشد و برای اینکه فضای زیادی برای عکس ها اشغال نشود بهتر است از گروه بندی استفاده شود.

افزایش-سرعت-وب-سایت

2.تمام المان های زاید را از صفحه پاک کنید.

نگاه عمیق و اساسی به وب سایت خود بیندازید و ببینید کدام یک از المان های وب سایت شماست که شما را به هدفتان نزدیک تر میکند.اگر هدف المان خاصی وجود دارد که مستقیما در هدفتان تاثیری ندارد آن را حذف کنید و از آن صرفه نظر کنید. صفحات وب کم حجم  زودتر بارگذاری می شوند.

3.فواصل اضافی مابین کدهای خود را حذف کنید.

تصور نمیکنم پاک کردن فواصل space مابین کدها مسئله ای سخت و درگیر کننده باشد؟ این کار موجب کاهش میزان قابل توجه ی کیلو بایت برای وب سایت شما خواهد شد.

4.کدهای زاید و اضافی را پاک کنید.

برداشتن کدهای اضافی تاثیر به سزایی در کاهش حجم سایت دارد. اما توجه کنید که برداشتن این کدها خدشه ای به محتوای سایت شما وارد نکند. توجه داشته باشید که اگر از HTML editor ها مانند Dreamweaver برای طراحی وب سایت خود استفاده می کنید کدهای زاید به صفحات شما افزوده میشوند که بهتر است آن ها را یافته و پاک کنید زیرا این کدها در مرورگرها سرعت بارگذاری صفحات شما را کاهش می دهند.

5. از css برای طراحی خود به جای جدول استفاده کنید.

وب سایت هایی که از صفحات خارجی بیشتری استفاده می کنند سرعت بارگذاری بیشتری نسبت به آن دسته ای است که از صفحات داخلی استفاده می کنند. همچنین اگر از css به جای table استفاده شود امکان نمایش وب سایت حتی در محل هایی که سرعت اینترنت کم است درمدت زمان کمتری میسر است.

6.فایل های عکس را کم حجم تر کنید.

یکی از روش ها استفاده از crop به جای cut  است. سعی کنید قسمت هایی از عکس را که نمیخواهید حذف کنید. روش دیگر کم حجم کردن عکس برای وب پیج ها تبدیل آن ها به فرمت های کم حجم تر است زیرا کیفیت تصویر (resolution) را کم می کنند. تصویر را تا 72dpi کم کنید زیرا این مقدار کیفیت استاندارد عکس در وب است.

7.از فایل های (JavaScript and XML (AJAX در صفحات وب خود استفاده کنید.

 زیرا این فایل ها سرعت بارگذاری صفحات وب را افزایش می دهند. زیرا این کدها تعداد دستورات بیشتری را در کمترین کد جای می دهند.

8.از اسکریپت های خارجی استفاده کنید.

در فایل خارجی اسکریپت مورد نیاز خود را تعریف کنید و در هر جا از برنامه نیاز بود آن اسکریپت را صدا بزنید. زیرا اگر در هر کجا از صفحه که نیاز به آن اسکریپت بود آن را تولید کنید مرورگر هر بار اطلاعات را دوباره لود می کند که باعث اتلاف وقت می شود.

9.طول و عرض تصویر را با tag تعریف کنید.

استفاده از tag طول و عرض به مرورگرها میگوید که دقیقا طول و عرض را چه اندازه قرار دهد که حجم بیشتری را اشغال نکند.

10. از CDN برای محتوای خود استفاده کنید.

تکنولوژی CDN از سرورهای شبکه استفاده میکند برای CACHE کردن محتوای وب سایت و باعث افزایش سرعت بارگذاری می شود. این تکنولوژی به عکس های پر حجم و مالتی مدیا ها اجازه لود شدن سریع را می دهد اما این تکنولوژی برای شرکت ها بسیار پرهزینه خواهد بود.




آموزش سئو
نوشته شده در سه شنبه 5 آذر 1392
بازدید : 142
نویسنده : مجید افشاری

در این مقاله از بخش سئو میخواهیم به آموزش سئو بپردازیم .

از مهمترین نکات برای راه اندازی یک سایت و داشتن یک سایت خوب ، رعایت تمامی اصول سئو در ماژول های برنامه نویسی و همچنین رها نکردن وب سایت پس از تحویل گرفتن آن می باشد.

بسیاری از کاربران بعد از تحویل گرفتن سایت هیچگونه فعالیتی در آن انجام نمیدهند. در صورتی که یکی از آیتم های خیلی مهم برای موتورهای جستجو قدرتمند وارد شدن یک سایت با مطالب جدید و مفید در عرصه وب میباشد.

در لیست زیر به نکات مهمی برای بالابردن رتبه گوگل سایت شما میپردازیم :

قدرتمند وارد شدن و پر محتوا کردن از همان لحظه تحویل سایت
نوشتن مطالب مفید و غیر تکراری جهت نشان دادن یک سایت غیر تکراری در عرصه وب از جمله داشتن عکس و فیلم های متفاوت

نکته اول : موضوع مطلبی که کپی می کنید را کمی تغییر دهید . مثلا : (( طراحی سایت حرفه ای ))==> ((طراحی سایت حرفه ای و داینامیک + عکس))

نکته دوم : متن اصلی را تغییر دهید ، مثلا لینک منبع و عکس و خلاصه مطلب و ... را اضافه کنید

نکته سه : عکس های متن را تغییر دهید ، چون گوگل باهوش است و همیشه عکس ها را چک می کند ، مثلا در عکس ها نام سایت و ...تغیر دهید .

نکته 4 : کلمات کلیدی متن را با توجه به موضوع اضافه کنید ، هر چه این کلمات کمتر و مرتبط تر باشد بهتر است.
آموزش سئو
اشتراک گذاری مطالب سایت
لینک های داخلی مفید و کارا برای دسترسی آسان به قسمتهای مختلف سایت On-site optimization

۱- بهینه سازی سایت میتواند باعث افزایش رتبه وب سایت ما در گوگل شود. (مستقیم)

۲- میتواند باعث بالارفتن بازدید ورودی ما از موتورهای جست و جو شود.

۳- باعث افزایش و بالا رفتن تجربه کاربری شود.(غیرمستقیم)

کار کردن لینک های خارجی مفید مانند ثبت کردن مطالب سایت در فروم های مرتبط جهت افزایش تعداد لینک های خروجی Off-page optimization

۱- به سئو کمک شایانی میکند. (مستقیم)

۲- بک لینک های بیشتر و بازدید بیشتر به ارمغان می‌آورد. (مستقیم)

۳- بر روی برند ما تاثیر گذار است. (مستقیم)

۴- مشترکین وب سایت را افزایش می دهد. (غیرمستقیم)

لینک ثبت کردن در وبلاگ ها ، لینک ثبت کردن در وبلاگ های معتبر و پر بازدید برای افزایش بازدید سایت بسیار تاثیر گزار است.
پیوسته وارد نمودن اطلاعات و داده ها در سایت ، منظور از پیوسته وارد نمودن ، ورود داده ها در سایت به صورت ممتد و در بازه زمانی طولانی مدت میباشد.
انتخاب دامین مناسب سئو ، انتخاب دامنه متناسب با موضوع سایت در بالابردن رتبه گوگل سایت تاثیر گزار است.
انتخاب عنوان مناسب Title ، داشتن تگ Title ، متناسب با هر صفحه بسیار مهم است ، توجه داشته باشید که title تکراری در صفحه نباید وجود داشته باشد.
توضیحات صفحه Meta Description ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
کلمات کلیدی Meta Kewords ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
هیچ وقت برای گوگل و رنک بالا سایت نزنید ، همیشه برای رضایت کاربران باید باشد .
فعالیت بر روی چند موضوع نزدیک به هم ، یک وب سایت اگر بر روی چندین موضوع مرتبط به صورت همزمان کمک کند ، میتواند بازدید کننده های بیشتری را به خود جذب کند.
خوانابودن نوشته های سایتتان ، استفاده از فونت استاندارد وب برای خوانایی سایت بسیار مهم است.
نظرات ، داشتن قسمت نظر دهی به مطالب موجود در سایت شما ، نشان دهنده مهم بودن سایت شما و همچنین کاربران میتوانند با استفاده از لینکهای مختلف نظرات خود را به ثبت برسانند.
سرعت لود سایتتان ، با رعایت تمام اصول طراحی سایت از جمله رعایت اصول سئو ( آموزش سئو ) ، استفاده از css ( آموزش css ) ، استفاده استاندارد از Html ( آموزش html ) سرعت وب سایت شما به مراتب افزایش می یابد.




تاثیر سرعت بارگزاری وب پیج در سئو
نوشته شده در سه شنبه 5 آذر 1392
بازدید : 149
نویسنده : مجید افشاری

آیا سرعت بارگذاری وب پیج در سئو تاثیر دارد؟
روبوت های گوگل که مسئول خواندن و امتیاز دادن به سایت شما هستند در صورتی که متوجه بشوند شما توانسته اید کاربران خود را راضی نگه دارید به شما پاداش می دهند و رتبه سایت شما را افزایش می دهند.

افزایش-سرعت-وب-سئو


واضح است که کاربران از وب پیج هایی که به سرعت لود شوند علاقه دارند در نتیجه اگر کاربران از بازدید سایتی احساس رضایت کنند موتورهای جست و جو پس از اطلاع از این موضوع آن وب سایت را در رده ی وب سایت های برتر قرار داده و به هدف خود یعنی راضی کردن کاربران خود رسیده اند.براساس  تحقیقات هر وب سایت تنها 4 ثانیه فرصت برای جذب کاربران خود دارند.

یعنی شما برای جذب مخاطب خود زمان زیادی ندارید که می توانید با افزایش امکانات و جذاب تر کردن وب سایت خود سعی در نگه داشتن کاربران خود کنید و یا با نوشتن مقالات و مطالب آموزشی کاربران را در سایت خود نگاه دارید.

در سال 2010  گوگل یکی از فاکتورهای اساسی برای بالا بردن رنکینگ سایت را افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب اعلام کرد.می توانید برای یافتن سرعت لود شدن وب سایت خود از تولز های موجود در اینترنت استفاده کنید سپس با به اعمال تغییرات در سایت خود بپردازید.